نیوز پام

ساخت وبلاگ

به گزارش خبرگزاری ترند، شبه نظامیان حزب کارگران کردستان (پ ک ک) خط لوله انتقال نفت کرکوک_یومورتالیک ) کرکوک-جیهان) را در استان سانلییورفا ترکیه منفجر کردند. 

پایانه نفتی جیهان ترکیه نفت خام مناطق شمالی عراق را از طریق این خط لوله دریافت می کند. 

به گزار ش خبرگزاری آناتولی، پس از این انفجار، انتقال نفت عراق به ترکیه متوقف شد.

 

این نخستین باری نیست که این پ ک ک به خطوط انتقال نفت در این منطقه حمله می کنند، در ماه ژوئیه سال ٢٠١٥ نیز دست به چنین اقدامی زده بودند.

- - , .

نیوز پام...
ما را در سایت نیوز پام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newspam بازدید : 151 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 23:35

به گزارش خبرگزاری یونایتد پرس، این شرکت اتریشی قصد دارد فعالیتهای خود در ایران را گسترش دهد.

رینر سیل، مدیرعامل شرکت، در بیانیه ای که روز پنجشنبه (٢٩ بهمن ماه) منتشر شد اعلام کرد که ایران، روسیه و امارات متحده عربی از مناطقی هستند که این شرکت برای توسعه فعالیتهای خود قصد ورود به آنها را دارد.

رابرت لچنر، سخنگوی او ام وی نیز در مصاحبه ای با یونایتد پرس گفت: او ام وی هرگز دفتر خود در تهران را در دوران تحریمها نبسته است و همیشه رابطه خود را با نمایندگان شرکت در ایران حفظ کرده است.

هم اکنون، او ام وی در حال ارزیابی دو پروژه نفتی در ایران است که به خاطر تحریمها مجبور به متوقف کردن آنها شده بود.

- - , .

نیوز پام...
ما را در سایت نیوز پام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newspam بازدید : 161 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 23:35

به گزارش اویل نیوز از پایگاه اینترنتی بیزینس فایننس نیوز، شرکت رویال داچ شل، علیرغم شرایط نامساعد بازار نفت در سال جاری میلادی، امسال عملکرد خوبی داشته است.

این شرکت انگلیسی هلندی موافقت سهامداران خود برای ادغام با گروه بی جی را کسب کرده است.این در حالی است که افت قیمت نفت تردیدهایی را درباره امکان تداوم این قرارداد مطرح کرده است. پس از این کسب موافقت، شل سوددهی فراتر از حد انتظاری را برای سه ماهه پایانی سال 2015 اعلام کرده و با پشت سر گذاشتن شورون به دومین شرکت بزرگ نفتی جهان تبدیل شده است.

علیرغم افت قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا، ارزش سهام شرکت شل از زمان موافقت سهامداران با ادغام در 27 ژانویه، بیش از 10 درصد رشد داشته است.

شل اعلام کرده که قصد دارد بدهی 2 میلیارد دلاری خود به ایران را که تاکنون به دلیل تحریم‌ها امکان تسویه آن نبود، بازپرداخت نماید.

این اقدام به شل اجازه خواهد داد تا به بازار نفت ایران دسترسی پیدا کند. شرکت ملی نفت ایران شرط شروع فروش نفت به شل را تسویه بدهی معوق این شرکت اعلام کرده بود. اما ایران برای دریافت این پول با مشکلاتی مواجه است و باید بانک‌هایی را برای انجام این انتقال پیدا کند. ایران در طول تحریم‌ها از دسترسی به شبکه نقل و انتقالات سوئیفت محروم بوده است.

در اواخر سال 2014، بدهی شل به ایران تقریبا 2/16 میلیارد دلار بود و به گفته سخنگوی این شرکت این رقم همچنان کم و بیش در همان حد است.

وی افزود: «بعد از لغو تحریم های اتحادیه اروپا و آمریکا، ما می‌توانیم تایید کنیم که فرآیند پرداخت بدهی معوق شل به شرکت دولتی (ایران) آغاز شده است.»

اخبار مثبت از ورود احتمالی شل به بازار ایران در کنار افزایش قیمت نفت در روز گذشته موجب شده تا ارزش سهام این شرکت با 1/56 درصد افزایش به 46 دلار و 11 سنت برسد.

- - , .

نیوز پام...
ما را در سایت نیوز پام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newspam بازدید : 149 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 23:35

به گزارش اویل نیوز؛ سیدناصر سجادی درباره مهمترین عوامل تاثیر گذار در توقف عرضه کارتی و حذف کارت‌های هوشمند بنزین خودروها، گفت: پس از عرضه تک نرخی بنزین، رشد مصرف این فرآورده نفتی در کشور متوقف شده است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اعلام اینکه از ابتدای سال‌جاری تاکنون در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد مصرف بنزین در کشور کمتر از دو درصد بوده است، تصریح کرد: از سوی دیگر، گزارش‌های استخراج شده از استان‌های مرزی حاکی از آن است که در تمامی استان‌های مرزی رشد مصرف بنزین به مراتب کمتر از دو درصد بوده است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه هم اکنون با کاهش قیمت جهانی بنزین، عملا قاچاق این فرآورده نفتی متوقف شده است، اظهار داشت: به عبارت دیگر، هم اکنون هیچ گونه جاذبه و انگیزه اقتصادی برای قاچاق بنزین در کشور وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین اهداف عرضه کارتی بنزین مقابله با قاچاق بوده است، اظهارداشت: از این رو قاچاق بنزین متوقف شده است.

سجادی در ادامه از اصلاح قیمت بنزین به عنوان یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در عرضه کارتی بنزین در کشور یاد کرد و افزود: در طول حدود ۸ سال گذشته تاکنون قیمت بنزین از لیتری ۸۰ و ۱۰۰ تومان به یکهزار تومان افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با تاکید بر اینکه در مجموع سه هدف بزرگ برای عرضه کارتی بنزین تعریف شده بود، گفت: مدیریت مصرف، اصلاح قیمت‌ها و مقابله با قاچاق سوخت سه هدف بزرگ اجرای این طرح به شمار می‌رود.

این مقام مسئول با بیان اینکه در طول حدود ۸ سال گذشته تاکنون تمامی اهداف عرضه کارتی بنزین در کشور محقق شده است، تصریح کرد: از سوی دیگر، در شرایط فعلی با توجه به عرضه تک نرخی و حذف سهمیه‌ها، مردم عملا هیچ گونه انگیزه‌ای برای خرید بنزین با استفاده از کارت هوشمند سوخت شخصی خود ندارند.

وی با اعلام اینکه براساس بررسی‌هایی که در سطح جایگاه‌های سوخت انجام شده هم اکنون اکثریت مردم برای خرید بنزین از کارت جایگاه‌داران به جای کارت سوخت شخصی استفاده می‌کنند، بیان کرد: از این رو ادامه عرضه کارتی دستاورد جدیدی ندارد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با تاکید بر اینکه بر خلاف بنزین، عرضه کارتی گازوئیل در جایگاه‌های سوخت ادامه می‌یابد، یادآور شد: هم اکنون قیمت گازوئیل در کشور واقعی نشده است و کماکان جذابیت برای قاچاق گازوئیل وجود دارد.

سجادی در پاسخ به این پرسش مهر که آیا هزینه‌های سرمایه‌گذاری برای راه اندازی سامانه هوشمند سوخت بازگشت داده شده است؟ توضیح داد: این هزینه در همان ۱۵ روز نخست اجرای طرح بازگشت داده شده و کاهش شدید واردات با وجود افزایش سالانه تعداد خودروها یکی از مهمترین دلایل بازگشت سرمایه با اجرای این طرح به شمار می‌رود.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه اجرای طرح پاداش و جریمه برای استفاده و یا عدم استفاده از کارت هوشمند بنزین فعلا منتفی است، خاطرنشان کرد: با این وجود عرضه کارتی بنزین فعلا ادامه می یابد و برای توقف عرضه کارتی این فرآورده نفتی باید دولت مصوبات قانونی را صادر و ابلاغ کند.

بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت اخیرا در نشستی خبری با بیان اینکه وزارت نفت به دنبال توقف عرضه کارتی بنزین است، گفته است: برای نهایی کردن این موضوع دنبال مذاکره با دولت هستیم.

منبع: مهر

- - , .

نیوز پام...
ما را در سایت نیوز پام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newspam بازدید : 161 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 15:42

صدای اقتصاد نوشت:دزدیدن نفت از کشتی‌ها دیگر کار عاقلانه‌ای نیست!

تانکرهای نفتی، غول‌پیکر هستند و کشتی‌هایی که محموله‌های سنگین و گران‌قیمت را حمل می‌کنند طوری طراحی شده‌اند که حمل آن‌ها دشوار است. دزدی در این شرایط مثل هواپیماربایی می‌ماند. تانکر اصلی باید ربوده شود.

دزدان دریایی باید تانکر را تحت کنترل خود دربیاورند و سپس آن را به جایی ببرند که قابل شناسایی نباشد تا بتوانند چندین هزار بشکه نفت را از آن خارج کنند.

اما مهم‌ترین نکته در دزدیدن نفت این است که بعد از تمام سختی‌ها، خریداری برای آن پیدا شود. یا اگر خریداری برای آن نبود، لااقل بتوان با بازی‌های خطرناک آن را به صورت غیرقانونی به پالایشگاه‌های فروخت.

طی شش ماه گذشته، قیمت نفت به دلیل مازاد عرضه شدید، سقوط سنگینی را تجربه کرده‌است. به این ترتیب اکنون برای دزدان دریایی واقعاً صرفه اقتصادی ندارد که نفت را بدزدند.

فلورنتینا آکونگا مدیرعامل شرکتی در خلیج گینه می‌گوید: «شغل دزد دریایی دیگر با نفت زیر 30دلار در ازای هر بشکه، اصلاً مقرون‌به‌صرفه نیست. حداقل به اندازه نفت 106دلاری چند سال پیش، صرفه اقتصادی ندارد.»

او اظهار کرده‌است که سقوط قیمت نفت به زیر 100دلار از جولای سال گذشته، فاکتور مهم و تأثیرگذاری در کاهش دزدان دریایی بوده‌است.

البته واقعیت این است که دزدی دریایی پیش از سقوط قیمت نفت نیز کاهش یافته بود. در سال 2013 بیش از 100 حمله دریایی در خلیج گینه صورت گرفته بود که 56مورد از آن موفقیت‌آمیز بوده‌است.

در سال 2014 تعداد دزدی‌های دریایی به 67 مورد رسید بود که 26 مورد از آن موفقیت‌آمیز بوده‌است. به این ترتیب کاهش تعداد دزدان دریایی کمی پیش از کاهش قیمت نفت آغاز شده بود.

اکثر حمله‌هایی که در سال 2014 صورت گرفته بود مربوط به کشتی‌های می‌شده‌است که گازوئیل حمل می‌کرده‌اند.

خلیج گینه همیشه در معرض خطر دزدان دریایی بوده‌است.

- - , .

نیوز پام...
ما را در سایت نیوز پام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newspam بازدید : 191 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 15:42

به گزارش اویل نیوز؛ حمیدرضا کریمی در تشریح وضع توسعه پایانه‌های نفت و گاز سیری به عنوان دومین پایانه نفتی ایران پس از خارگ در خلیج فارس، گفت: همزمان با لغو تحریمهای بین‌المللی و احتمال تردد کشتیهای نفتکش خارجی در پایانه‌های نفتی کشور، هم‌اکنون پایانه نفت و گاز سیری آماده میزبانی نفتکشهای اروپایی و آسیایی است.

سرپرست پایانه نفت و گاز سیری در شرکت نفت فلات قاره ایران با اعلام این که با توجه به ایجاد زیرساختهای مناسب، حتی امکان پهلوگیری و جداسازی کشتیهای غول‌پیکر نفت‌کش VLCC با ظرفیت بیش از ۳۰۰ هزار تن در پایانه سیری وجود دارد، تصریح کرد: اسکله‌های این پایانه از آب‌خور ۳۲ متری برخوردار بوده و از این‌ رو محدودیتی برای پهلوگیری کشتیهای نفتکش غول‌پیکر خارجی وجود ندارد.

وی با بیان این که هم‌اکنون ظرفیتی معادل ۴.۵ میلیون بشکه برای ذخیره‌سازی انواع نفت خام در سطح جزیره سیری فراهم شده است، اظهار کرد: از ابتدای امسال تا کنون به طور متوسط ماهانه سه کشتی نفتکش در پایانه سیری پهلوگیری کرده‌اند و در مجموع سالانه بین ۳۰ تا ۳۶ فروند کشتی نفتکش در این پایانه اقدام به بارگیری نفت خام صادراتی کشور می‌کنند.

کریمی با بیان این که هم‌اکنون در کنار تردد کشتیهای نفتکش ایرانی، برخی از کشتیهای نفتکش چینی در پایانه نفتی سیری تردد می‌کنند، افزود: از نظر عملیات دریایی و اجرای طرحهای عملیاتی، هیچ‌گونه مشکلی برای پهلوگیری و جداسازی کشتیهای نفتکش آسیایی و اروپایی در پایانه سیری وجود ندارد.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران، کریمی از پایانه سیری به عنوان دومین پایانه بزرگ نفتی کشور در خلیج‌فارس پس از پایانه خارگ نام برد و افزود: هم اکنون ظرفیتی به منظور پهلوگیری و جداسازی ماهانه ۱۰ کشتی نفتکش در پایانه نفت و گاز سیری وجود دارد.

وی با بیان این که هیچ‌گونه نفت خام در کشتی‌های نفتکش اطراف پایانه سیری ذخیره‌سازی نشده است، اعلام کرد: هم‌اکنون صادرات نفت خام، میعانات گازی و گاز مایع در پایانه سیری از طریق هشت بازوی بارگیری انجام می‌شود.

- - , .

نیوز پام...
ما را در سایت نیوز پام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newspam بازدید : 163 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 15:42

شرکت صنایع ریلاینس که صاحب بزرگترین مجتمع پالایشگاهی در جهان است اعلام کرد که تصمیم دارد پس از پنج سال وقفه، خرید نفت خام از ایران را از سر گیرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از دهلی نو، یک منبع آگاه از مذاکرات میان ایران و این شرکت خبرداد و گفت: ریلاینس در حال آماده سازی شرائط برای خرید نفت خام از ایران است.

این شرکت که در اختیار یک میلیاردر به نام موکش آمبانی است، خرید نفت از ایران را از سال ٢٠١٠ متوقف کرد که دلیل آن تهدیدهای آمریکا به تحریم این شرکت در صورت خرید نفت از ایران بود. 

حال که تحریمهای غربی علیه ایران پس از اجرایی شدن توافق هسته ای برداشته شده است، تهران در تلاش است تا بازار از دست رفته خود را به دست آورد. تحریمها سبب شده بود تا ایران صادرات نفت خود را به نصف کاهش دهد و بیشتر از یک میلیون بشکه در روز مجاز به صدور نفت خام نباشد. 

مقامهای هندی این شرکت بزرگ پیشتر به ایران سفر کرده اند تا در مورد جزئیات از سر گیری خرید نفت از ایران مذاکره کنند. گفته می شود ایران قرار است یک میلیون بشکه نفت خام خود را در یک محموله به ریلاینس صادر کند.

این محموله نخستین محموله نفتی ایران به این شرکت پس از تحریمها خواهد بود. گفته می شود ریلاینس همچنین در حال امضای قرارداد با ایران برای تامین ١٠٠ تا ١٢٠ هزار بشکه نفت خام در روز به این شرکت است. 

از سوی دیگر ریلاینس اعلام کرده که حاضر است صادرات بنزین به ایران را نیز که از سال ٢٠٠٧ متوقف شده بود را از سر گیرد.  

- - , .

نیوز پام...
ما را در سایت نیوز پام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newspam بازدید : 174 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 18:33

 به گزارش اویل نیوز؛ قیمت نفت خام در معاملات روز پنج شنبه در آسیا با استقبال ایران از برنامه عربستان و روسیه برای تثبیت تولید نفت افزایش یافت.

بعد از افزایش هشت درصدی قیمت نفت خام در بازارهای جهانی، پس از جلسه مشترک روسیه و عربستان مبنی بر توقف افزایش تولید،‌ مفسران می‌گویند که بازار واکنش بیش از اندازه‌ای را نسبت به حمایت ایران از توقف تولید نشان داده است و ضمنا حرکت روسیه و عربستان نیز به نظر نمی رسد از مازاد عرضه نفت کاهش دهد.

ریک اسپونر - یک تحلیلگر ارشد بازار - می‌گوید تولیدکنندگان هنوز به توافقی دست نیافته‌اند و لازمه این توافق دستیابی به دو شرط است.

به گفته وی، اولین شرط این است که هرگونه افزایش بهای نفت باید به قیمت کاهش واقعی تولید باشد؛ به گونه‌ای که حجم این کاهش به اندازه‌ای برسد که برای افزایش قیمت کافی باشد و شرط دیگر ایران است که همه بازیگران اصلی در این تصمیم مشارکت کنند که تحقق این امر مشکل خواهد بود.

قیمت نفت برنت در معاملات امروز با 42 سنت افزایش به 34.92 دلار برای هر بشکه رسید و قیمت نفت خام آمریکا نیز با افزایشی 50 سنتی به 31.16 دلار در هر بشکه افزایش یافت.

روز گذشته تهران میزبان وزرای صنعت و انرژی قطر، به عنوان رئیس دوره ای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، نفت عراق و نفت ونزوئلا بود تا در نشستی چهار جانبه با حضور وزیر نفت ایران به ادامه چاره اندیشی ها برای تثبیت بازار و بهبود قیمت ها بپردازند.

در انتهای این نشست، زنگنه از حمایت ایران از تصمیم عربستان و روسیه مبنی بر توقف افزایش تولید خبر داد.

منبع: ایسنا

- - , .

نیوز پام...
ما را در سایت نیوز پام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newspam بازدید : 155 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 18:33

به گزارش اویل نیوز؛ دیلی نیوز در گزارشی اعلام کرد شرکت اتریشی "او ام وی - ای جی" اعلام کرده است باتوجه به آن که مشکلات بازار نفت خام از سوددهی میدان های نفتی این شرکت اتریشی در دریای شمال کاسته است، این شرکت آینده خود را در ایران و روسیه می بیند.

  

دیلی نیوز افزود: به دنبال کاهش 50 درصدی سود شرکت او ام وی در سه ماهه چهارم سال 2015 و رسیدن به مبلغ 180 میلیون یورو (201 میلیون دلار) این شرکت سود سهام خود را تا 20 درصد کاهش داده و به یک یورو در ازای هر سهم رسانده است.

  

"رینر سیل،" مدیر اجرایی ارشد شرکت او ام وی، تاکید کرده است که قصد دارد دارایی های این شرکت را به فروش برساند و احتمالا با کاهش درآمد آن به میزان یک سوم نیروهای خود را تعدیل کند.

   

سیل در بیانیه ای با تاکید بر این که در راهبرد جدید این شرکت بر نقدینگی و هزینه ها تمرکز خواهد شد، مناطق اصلی توسعه را روسیه، امارات عربی متحده و ایران توصیف کرد.

     

به گفته مدیر اجرایی ارشد او ام وی که در حال مذاکره با شرکت گازپروم است، تا سال 2020 روسیه منطقه اصلی فعالیت های این شرکت خواهد بود. 

- - , .

نیوز پام...
ما را در سایت نیوز پام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newspam بازدید : 155 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 18:33

به گزارش اویل نیوز؛ نشت نفت دریکی ازمحل های حفاری چاه نفت درشمال کویت و درنخستین ساعات بامداد روزچهارشنبه رخ داده است.
چاه نفت در کویت دچار آتش سوری شد
سعد العازمی سخنگوی شرکت نفت کویت گفت: چند اکیپ از نیروهای متخصص درحال کنترل اوضاع هستند.

رسانه های کویتی عکس هایی ازیک آتش سوزی را منتشر واعلام کرده اند که آتش سوزی مربوط به همین محل حفاری نفت در شمال کویت است.

روزنامه الری چاپ کویت نیز در این باره نوشت که تصاویر از یک آتش سوزی بزرگ در رسانه ها دست به دست می شود.

منبع: میزان به نقل از خبرگزاری کویت

- - , .

نیوز پام...
ما را در سایت نیوز پام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newspam بازدید : 163 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 19:40

به گزارش اویل نیوز؛ تورسن وینتر گرسته، معاون ارشد گروه زولتزر روز دوشنبه (٢٦ بهمن ماه) در دیدار با مرضیه شاهدایی، معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی از آمادگی شرکت خود برای حضور دوباره در صنعت پتروشیمی ایران خبر داد.

تورسن وینتر گرسته با اشاره به روابط خوب شرکت زولتزر با ایران پیش از تحریم اظهار کرد: ما تجربه خوبی از همکاری با شرکتهای پتروشیمی ایران داریم و آماده هستیم در دوران پساتحریم دوباره در بخشهای مختلف صنعت پتروشیمی ایران فعالیت کنیم.

وی افزود: با توجه به روند فعالیت گروه زولتزر آمادگی داریم تا در انتقال فناوری با طرحها و مجتمع های پتروشیمی ایران همکاریهای خوب و جامعی را آغاز کنیم.

وینترگرسته با اشاره به این که برای طراحی فرآیندها زمینه های همکاری مناسب است، ادامه داد: همچنین می توانیم در لایسنسها هم فعالیت و همکاری گسترده ای با شرکتهای ایرانی داشته باشیم.

معاون ارشد شرکت زولتزر با بیان این که شناخت خوبی از صنعت پتروشیمی ایران داریم، تصریح کرد: همکاری با ٢ شرکت ایرانی را نیز آغاز کرده ایم.

وی با اشاره به زمینه های همکاری در بخشهای پلی استایرن، پلی کربنات و برخی پلیمرها، تأکید کرد: شرکتهای سوئیسی آماده بازگشت به ایران هستند.

انتقال دانش فنی، مهمترین شرط حضور شرکتهای خارجی

به گزارش شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مرضیه شاهدایی، معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی نیز در این دیدار با تشریح موقعیت کنونی صنعت پتروشیمی ایران، اظهار کرد: سرمایه گذاری در بخشهای بالادستی و پایین دستی پتروشیمی با هدف تکمیل زنجیره ارزش مورد حمایت کامل این شرکت قرار دارد و در این مسیر شرکتهای سوئیسی می توانند در ایران حضور یابند.

وی افزود: انتقال دانش فنی و فناوریهای نوین یکی از مهمترین شرایط حضور شرکتهای خارجی در صنعت پتروشیمی ایران است.

- - , .

نیوز پام...
ما را در سایت نیوز پام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newspam بازدید : 167 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 19:40

به گزارش اویل نیوز؛ رکن الدین جوادی معاون وزیر نفت با اشاره به بارگیری نخستین محموله نفتی ایران برای صادرات پس از آغاز رسمی اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، اظهارکرد: به محض پایان بارگیری نخستین محموله، نفت ایران به بازارهای اروپائی صادر می شود.

معاون وزیر نفت خریداران این سه محموله نفتی را شرکتهایی از فرانسه، اسپانیا و روسیه اعلام کرد و افزود: در مجموع چهارمیلیون بشکه نفت به مقصد اروپا پس از پایان بارگیری، صادر می شود.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان این که دومین محموله نیز پیش از پایان ماه جاری میلادی صادر می شود، یادآور شد: ایران همچنان به بازاریابی صادرات نفت خود ادامه می دهد.

وی با بیان این که میزان صادرات نفت کشورمان در ماه بعد نیز افزایش خواهد یافت، تصریح کرد: تا پایان امسال افزایش ٥٠٠ هزار بشکه‌ایی تولید نفت ایران محقق خواهد شد. 

منبع: شانا

- - , .

نیوز پام...
ما را در سایت نیوز پام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newspam بازدید : 194 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 19:40

به گزارش اویل نیوز؛ رکن الدین جوادی معاون وزیر نفت با اشاره به بارگیری نخستین محموله نفتی ایران برای صادرات پس از آغاز رسمی اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، اظهارکرد: به محض پایان بارگیری نخستین محموله، نفت ایران به بازارهای اروپائی صادر می شود.

معاون وزیر نفت خریداران این سه محموله نفتی را شرکتهایی از فرانسه، اسپانیا و روسیه اعلام کرد و افزود: در مجموع چهارمیلیون بشکه نفت به مقصد اروپا پس از پایان بارگیری، صادر می شود.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان این که دومین محموله نیز پیش از پایان ماه جاری میلادی صادر می شود، یادآور شد: ایران همچنان به بازاریابی صادرات نفت خود ادامه می دهد.

وی با بیان این که میزان صادرات نفت کشورمان در ماه بعد نیز افزایش خواهد یافت، تصریح کرد: تا پایان امسال افزایش ٥٠٠ هزار بشکه‌ایی تولید نفت ایران محقق خواهد شد. 

منبع: شانا

- - , .

نیوز پام...
ما را در سایت نیوز پام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newspam بازدید : 158 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 17:10

به گزارش اویل نیوز؛ تورسن وینتر گرسته، معاون ارشد گروه زولتزر روز دوشنبه (٢٦ بهمن ماه) در دیدار با مرضیه شاهدایی، معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی از آمادگی شرکت خود برای حضور دوباره در صنعت پتروشیمی ایران خبر داد.

تورسن وینتر گرسته با اشاره به روابط خوب شرکت زولتزر با ایران پیش از تحریم اظهار کرد: ما تجربه خوبی از همکاری با شرکتهای پتروشیمی ایران داریم و آماده هستیم در دوران پساتحریم دوباره در بخشهای مختلف صنعت پتروشیمی ایران فعالیت کنیم.

وی افزود: با توجه به روند فعالیت گروه زولتزر آمادگی داریم تا در انتقال فناوری با طرحها و مجتمع های پتروشیمی ایران همکاریهای خوب و جامعی را آغاز کنیم.

وینترگرسته با اشاره به این که برای طراحی فرآیندها زمینه های همکاری مناسب است، ادامه داد: همچنین می توانیم در لایسنسها هم فعالیت و همکاری گسترده ای با شرکتهای ایرانی داشته باشیم.

معاون ارشد شرکت زولتزر با بیان این که شناخت خوبی از صنعت پتروشیمی ایران داریم، تصریح کرد: همکاری با ٢ شرکت ایرانی را نیز آغاز کرده ایم.

وی با اشاره به زمینه های همکاری در بخشهای پلی استایرن، پلی کربنات و برخی پلیمرها، تأکید کرد: شرکتهای سوئیسی آماده بازگشت به ایران هستند.

انتقال دانش فنی، مهمترین شرط حضور شرکتهای خارجی

به گزارش شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مرضیه شاهدایی، معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی نیز در این دیدار با تشریح موقعیت کنونی صنعت پتروشیمی ایران، اظهار کرد: سرمایه گذاری در بخشهای بالادستی و پایین دستی پتروشیمی با هدف تکمیل زنجیره ارزش مورد حمایت کامل این شرکت قرار دارد و در این مسیر شرکتهای سوئیسی می توانند در ایران حضور یابند.

وی افزود: انتقال دانش فنی و فناوریهای نوین یکی از مهمترین شرایط حضور شرکتهای خارجی در صنعت پتروشیمی ایران است.

- - , .

نیوز پام...
ما را در سایت نیوز پام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newspam بازدید : 186 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 14:38

دراین گفت و گو که در شماره چهارشنبه 28 بهمن 1394 هجری خورشیدی با مدیر کل امور اوپک وزارت نفت به چاپ رسید، آمده است: دیروز وزرای نفتی چهار کشور عربستان، روسیه، قطر و ونزوئلا در دوحه پایتخت قطر گرد هم آمدند تا تصمیمی تازه درباره نفت بگیرند. به گزارش خبرگزاری فرانسه، محمد صالح الساده، وزیر نفت قطر با اعلام این خبر از توافق نفتی این چهار کشور خبر داد که گویا منوط به پذیرش سایر تولیدکنندگان مهم نفت نیز هست. 

آن گونه که وزیر نفت قطر روایت می کند، این کشورها توافق کردند در صورت موافقت دیگر تولید کنندگان مهم نفت خام، میزان تولید این کالای مهم راهبردی در سطح ماه ژانویه (دی/ بهمن) باقی بماند. به دیگر بیان این کشورها خواهان فریز تولید نفت در سطح ماه ژانویه شدند. نشست دیروز وزیران نفت عربستان، روسیه، قطر و ونزوئلا، بلندپایه ترین نشست در ماه های گذشته است که با هدف تصمیم گیری درباره مهار سیر نزولی قیمت نفت برگزار می شود. به گزارش رویترز، علی النعیمی، وزیر نفت عربستان اعلام کرد نگه داشتن میزان تولید در سطح ماه ژانویه کفایت می کند و گام های بعدی برای تثبیت بازار در ماه های آتی اتخاذ خواهد شد. 

وی همچنین ابراز امیدواری کرد دیگر تولید کنندگان نفت نیز این پیشنهاد را بپذیرند. ائولوخیو دل پینو، وزیر نفت ونزوئلا، نیز از ادامه مذاکرات مربوط به کاهش میزان تولید با ایران و عراق در روز چهارشنبه خبر داد. نشست دوحه در حالی برگزار می شود که بهای جهانی نفت خام در بیش از ١٨ ماه گذشته کاهش داشته و برای نخستین بار در بیش از یک دهه گذشته به زیر بشکه ای ٣٠ دلار رسید.

امانول ایبه کاچیکو وزیر نفت نیجریه اخیرا از اجماع نظر درزمینه تصمیم گیری برای مهار روند کاهش قیمت میان اعضای سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) خبر داد. ونزوئلا بیشترین خسارت را از کاهش بهای نفت خام داشته و نفت زیر بشکه ای ٣٠ دلار توازن بودجه روسیه را نیز تحت تأثیر قرار داده است. اقتصاد عربستان نیز به شدت در نتیجه روند کاهشی بهای نفت آسیب دیده است. این کشور در سال میلادی گذشته کسری بودجه ٩٨ میلیارددلاری را تجربه کرد. 

**افزایش قیمت نفت بعد از نشست چهارجانبه

به دنبال اعلام این خبر، بهای شاخص نفت خام برنت اروپا در بازار لندن ٨١ سنت افزایش یافت و به بشکه ای ٣٤ دلار و ٢٠ سنت رسید. بهای نفت خام تحت تأثیر افزایش عرضه، کاهش تقاضا و نگرانی درباره چشم انداز اقتصاد جهانی از ژوئن ٢٠١٤ (خرداد ١٣٩٣) حدود ٧٠ درصد کاهش داشته است. بازگشت ایران به عنوان یکی از تولیدکنندگان مهم نفت خام به بازارهای جهانی پس از رفع تحریم های بین المللی نیز بر روند کاهشی نفت بی تأثیر نبوده است. وزیر انرژی قطر اعلام کرد تولیدکنندگان عضو و غیرعضو اوپک قرار است گفت وگوهای فشرده خود را در ارتباط با میزان تولید نفت به زودی آغاز کنند.

تاکنون سازمان ١٣عضوی اوپک از کاهش تولید خود در رقابت با تولیدکنندگان نفت شیل آمریکا امتناع کرده است. عربستان که پیش از این با افزایش تولید نفت، تلاش داشت ایران و روسیه را در کسب درآمد از نفت در فشار بگذارد، درنهایت پس از اینکه خود و همسایگان عربش با کمبود بودجه ارزی و همچنین کسری بودجه مواجه شدند و افزایش قیمت فراورده های نفتی در داخل کشور نیز نتوانست معضل مالی آنها را حل کند، به ناچار درصدد تجدیدنظر در میزان تولید نفت با هدف به تعادل رساندن قیمت آن در سطح بازارهای بین المللی شد. 

در این رابطه با مهدی عسلی، مدیرکل امور اوپک وزارت نفت گفت وگویی کوتاه داشتیم.

**در نشست اخیر کشورهای عربستان، روسیه، قطر و ونزوئلا، این چهار کشور قرار بر توقف تولید نفت خام خود از ماه ژانویه گرفته اند که البته آن را مشروط به توافق اعضای اوپک برشمردند. واکنش ایران در برابر این تصمیم چیست؟

موضع ایران در این مورد بسیار روشن است، وقتی قیمت نفت بالا بود و ما تحریم بودیم این کشورها تولید خود را روی هم رفته به میزان چهار میلیون افزایش دادند و از این ظرفیت استفاده کرده اند. حالا که به دلیل افزایش تولید این کشورها، قیمت نفت پایین آمده است انتظار دارند که ایران نیز همکاری کند و هزینه تعادل بازار را بپردازد. رفتار این کشورها مخصوصا سال گذشته میلادی که بازار ثبات خود را از دست داده بود و قیمت ها در حال کاهش بود، بسیار غیرمسئولانه بود و ایران در مناسبت های مختلف لزوم کاهش تولید توسط این کشورها را تذکر داده بود.

علاوه بر آن، ایران روشن کرده بود که بلافاصله بعد از لغو تحریم ها تولید خود را به سطح سهمیه خود قبل از تحریم ها افزایش خواهد داد و از کشورهای عضو اوپک خواسته بود که افزایش تولید ایران را در برنامه تولید خود لحاظ کنند. چنان که این کشورها نیز به میزان سهمیه تولید خود در قبل از تحریم های ظالمانه علیه ایران برگردند، اصولا بازار متعادل خواهد شد چون کاهش حتی دو میلیون بشکه از تولید این کشورها که نیمی از چهار میلیون بشکه افزایش تولید آنها از سال ٢٠١١ میلادی به این سو است، می تواند بازارها را متعادل کند و ثبات را به قیمت نفت بازگرداند. 

بر فرض کشورهای عضو اوپک به سهمیه تولید خود در آن زمان برگشتند، در این صورت اگر همچنان تعادل در بازار وجود نداشت و نیار به کاهش بیشتر تولید احساس شد، طبعا ایران نیز همکاری لازم را خواهد داشت. اما اکنون تولید ایران نسبت به آن زمان حدود ١,٥ میلیون بشکه در روز کمتر است و غیر منطقی است که از ایران خواسته شود تولید خود را بیشتر کاهش دهد. در شرایط فعلی که تولید ایران از سهمیه اش بسیار پایین تر است، نمی توان انتظار داشت دوباره تولیدمان را پایین تر بیاوریم. 

**آیا می توان این اقدام برخی از اعضای اوپک را واکنشی در برابر افزایش تولید نفت ایران در روزهای اخیر دانست؟ 

در مناسبت های مختلف از جمله در جریان کنفرانس ماه دسامبر گذشته اوپک به این نکته اشاره شد که هنگامی که ایران بعد از تحریم ها اولین محموله های نفت خود را صادر کرد، کشورهای عضو اوپک انعطاف پذیری بیشتری نشان خواهند داد و با ایران وارد مذاکره خواهند شد. چرا برخی از این کشورها آرزو می کردند تحریم های علیه ایران هرگز لغو نشود و بسیاری هم باور نمی کردند که ایران بتواند بلافاصله تولید خود را افزایش بدهد. 

حال که ایران توانسته تولید خود را افزایش دهد و بازارهای خود را به تدریج باز پس بگیرد، این کشورها متوجه شدند که ناگزیر از مذاکره با ایران هستند. به نظر می رسد این نشانه هایی از نرم شدن موضع این کشورهاست و طبعا تلاش می کنند در این فرایند هرچه ممکن است کمتر امتیاز دهند و مثلا بگویند ایران هم همکاری کند و یا حداقل ایران تولید و صادرات خود را افزایش ندهد این اتفا ق ها زمانی افتاد که ایران موفق شد نشان بدهد می تواند تولید خود را افزایش دهد و مصمم است به تولید در سطح سهمیه قبلی خود برگردد. به هرحال پاسخ ایران به درخواست کاهش تولید نفت کشور واضح است. کسانی که مسئول این موضوع هستند چند کشور مشخصی هستند که تولیدشان را افزایش داده، نه تنها بازارهای ایران و لیبی را گرفته اند بلکه بیش از سقف تولید هدف اوپک تولید کرده و موجب سقوط قیمت ها شده اند. 

اگر این کشورها نصف همان مقدار افزایش تولید خود را کاهش دهند، بازار متعادل خواهد شد. زیرا غیر از این چند کشور عضو، دیگر اعضای اوپک تولید خود را افزایش نداده اند. تولید لیبی که به دلیل جنگ داخلی کاهش پیدا کرده و تولید نفت ایران نیز به دلیل تحریم کاهش پیدا کرده است و دیگر کشورهای عضو مانند ونزوئلا و اکوادور و نیجریه و الجزایر و انگولا هم که تولیدشان افزایش نیافته، در نتیجه اگر این چند کشور تولید خود را حتی به اندازه نصف افزایش تولید خود، یعنی دو میلیون بشکه در روز، کم کنند بازار به تعادل برمی گردد. 

**ممکن است موضع ایران در مقابل این اقدام نرم و افزایش تولید کمتر یا متوقف شود؟ 

دلیلی برای این کار وجود ندارد. ایران مسئولیتی در وضعیت کنونی بازار نفت نداشته است. همان طور که وزیر محترم نفت هم نامه نوشت و به سازمان اوپک اعلام کرد، ما بلافاصله پس از تحریم ها به سهمیه تولید قبل از تحریم ها برمی گردیم و از کشورهای عضو خواست، افزایش تولید ایران را در تولید نفت خود در نظر بگیرند تا تعادل بازار حفظ شود. ما نقشی در این مسئله نداشتیم و تازه می خواهیم تولید خود را افزایش دهیم و به سهمیه قبلی برگردیم. از آنجا که این کشورها بیش از سهمیه خودشان و بیش از سقف رسمی تولید ٣٠ میلیون بشکه ای اوپک که خودشان توافق کرده بودند، تولید کرده اند، قیمت سقوط کرد و حالا هم مسئولیت بازگرداندن تعادل به بازار نفت عمدتا به عهده این کشور هاست. بنابراین باید بدون اینکه از ایران انتظار داشته باشند، تولید خود را کاهش دهند. 

اگر تولید همه کشورهای عضو، از جمله ایران، به سطح قبل از اعمال تحریم ها علیه ایران بازمی گشت و باز هم قیمت ها پایین بود، طبعا ایران هم مانند گذشته با دیگر اعضا برای متعادل شدن بازار همکاری می کند. اما شکی نیست همین که این کشورها روی هم رفته نیمی از افزایش تولید خود را کاهش دهند، بازار به تعادل برمی گردد.

*منبع: روزنامه شرق

- - , .

نیوز پام...
ما را در سایت نیوز پام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newspam بازدید : 144 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 13:33

به گزارش اویل نیوز؛ نشت نفت دریکی ازمحل های حفاری چاه نفت درشمال کویت و درنخستین ساعات بامداد روزچهارشنبه رخ داده است.
چاه نفت در کویت دچار آتش سوری شد
سعد العازمی سخنگوی شرکت نفت کویت گفت: چند اکیپ از نیروهای متخصص درحال کنترل اوضاع هستند.

رسانه های کویتی عکس هایی ازیک آتش سوزی را منتشر واعلام کرده اند که آتش سوزی مربوط به همین محل حفاری نفت در شمال کویت است.

روزنامه الری چاپ کویت نیز در این باره نوشت که تصاویر از یک آتش سوزی بزرگ در رسانه ها دست به دست می شود.

منبع: میزان به نقل از خبرگزاری کویت

- - , .

نیوز پام...
ما را در سایت نیوز پام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newspam بازدید : 156 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 13:33

به گزارش اویل نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ رسول کوهپایه زاده افزود: امروز از طریق رسانه ها مطلع شدم اموال موکلم به زودی در مزایده به فروش می رسد.

وی گفت: قرار بر این بود که اگر بدهی ها از سوی موکلم پرداخت شود اموال وی مسترد شود.

کوهپایه زاده با بیان این که تلاش زنجانی برای پرداخت بدهی های نفت ادامه دارد تصریح کرد: انتظار ما این است که تا مشخص شدن وضعیت پرداخت بدهی ها و صدور رای قطعی از فروش اموال موکلم جلوگیری شود.

وکیل متهم ردیف اول پرونده نفتی افزود: اگر فروش اموال موکلم به معنی رد مال است که باید بگویم هنوز حکمی صادر نشده که رد مال صورت گیرد، بنابراین مزایده اموال زنجانی تا پیش از صدور رای نهایی معنی ندارد.

این درحالی است که مسئول دریافت مطالبات وزارت نفت از آغاز فروش و مزایده اموال بابک زنجانی درهفته آینده خبرداد.

دادگاه های رسیدگی به اتهامات بابک زنجانی و دو متهم دیگر در پرونده نفتی از مهرماه سال جاری طی 25 جلسه علنی و یک جلسه غیرعلنی برگزارشد و هفته گذشته قاضی صلواتی ختم دادگاه ها را اعلام کرد.

- - , .

نیوز پام...
ما را در سایت نیوز پام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newspam بازدید : 148 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 12:20

سخنگوی دولت گفت: ما هیچ‌چیز محرمانه ای نداریم، کدام قرارداد نفتی است که هم‌اکنون امضاشده و ما باید آن را مخفی کنیم، قرارداد جدیدی امضا نشده است و اگر قرارداد جدیدی امضا شود جزئیات آن از سوی وزارت نفت اطلاع‌رسانی می شود.


به گزارش اويل نيوز از شانا، محمدباقر نوبخت در نشست خبری امروز (سه‌شنبه، ٢٧ بهمن‌ماه) در پاسخ به این پرسش شانا که ظرفیتهای جدید پیش‌بینی‌شده برای سرمایه‌گذاری در نفت در قالب لایحه بودجه ٩٥ و برنامه ششم توسعه چیست؟ گفت: یکی از مزیتهای ما سرمایه‌گذاری در بخش بالادستی صنعت نفت و گاز است، در این زمینه برای اکتشاف و افزایش ظرفیت تولیدی باید گامهای بزرگی برداشته شود.

وی  افزود: ما درگذشته، بیش از چهار میلیون بشکه نفت در روز تولید می‌کردیم. ازاین‌رو، بازگشت به این ظرفیت از تولید «امتیاز» است و مؤلفه‌های برای قدرت اقتصادی به شمار می رود، بنابراین، از این‌ جهت وزارت نفت و شرکت ملی نفت، درباره برخورداری از سرمایه گذاریهای مختلف اعم از سرمایه گذاریهای که از طرف دولت شکل می‌گیرد و یا سرمایه گذاریهای که از طرف شرکتهای نفتی انجام می‌شود، گامهای بزرگی برای افزایش سرمایه‌گذاری و ظرفیت تولید نفت انجام داده است.

سخنگوی دولت درباره تمهیدات پیش‌بینی‌شده در قالب برنامه ششم برای رشد سرمایه‌گذاری در نفت گفت: در برنامه ششم توسعه، (از ٩٥ تا ٩٩) هرسال پیش‌بینی‌شده که چه مقدار سرمایه‌گذاری در این جهت انجام شود.

معاون رئیس جمهوری، همچنین در پاسخ به پرسشی درباره قراردادها ازجمله قراردادهای نفتی گفت: ما هیچ‌چیز پوشیده ای نداریم، کدام قرارداد نفتی است که هم‌اکنون امضاشده و ما باید آن را مخفی کنیم، هنوز قرارداد جدیدی امضا نشده است و اگر قرارداد جدیدی امضا شود جزئیات آن از سوی وزارت نفت اطلاع‌رسانی می شود.

وی در ادامه با طرح این سؤال که آیا در سالهای گذشته این‌گونه بوده که هر مدرک و اسنادی باید روی سایت قرارداد؟! گفت: آیا درگذشته نیز این‌گونه عمل شده است که اکنون برخی در اینباره از دولت انتقاد می‌کنند ما هیچ‌چیز پوشیده و پنهانی نداریم.

نوبخت در ادامه، به جلسه روز یکشنبه هیئت دولت اشاره کرد و افزود: با مصوبه دولت در جلسه هیئت وزیران مقرر شد بدهی و طلب افراد حقیقی و حقوقی با دولت از طریق اوراق مالی تسویه، تهاتر و تسویه شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی تصریح کرد: ١٠ هزار میلیارد اعتبار تا پایان سال برای این منظور در نظر گرفته شده است تا با اشخاص حقیقی و حقوقی که از دولت طلب دارند و در عین حال بدهکار هم هستند از طریق اوراق مالی تسویه کنیم.

نوبخت با اشاره به گزارش خزانه دولت، گفت: تا تاریخ ٢٢ بهمن امسال، ٢٠ هزار میلیارد تومان برای طرحهای عمرانی پرداختی داشتیم، ٣٥٠٠ میلیارد تومان نیز برای مهار آبهای مرزی داده شده است و ١٥٠٠ میلیارد تومان هم برای آب رسانی روستایی در حال پرداخت هستیم که جمع آنها ٢٥ هزار میلیارد تومان می‎شود.

سخنگوی دولت ادامه داد: ٥ هزار میلیارد تومان دیگر به صورت اوراق تا پایان امسال عرضه می‌شود، ضمنا تا قبل از پایان سال، چند هزار میلیارد تومان هم به صورت نقدی بین پیمانکاران توزیع می‎کنیم و تا پایان امسال بیش از سال گذشته برای طرحهای عمرانی پرداختی خواهیم داشت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی عنوان کرد: امیدواریم با رشد مثبت بورس و کاهش قیمت ارز در بازار غیررسمی و کاهش سود بانکی مجموعه‌ای برای تحرک بخشی به اقتصاد ایجاد شود.

نوبخت رشد اقتصادی کشور را مثبت اعلام کرد و گفت: برای رشد فزاینده اقتصادی طبق پیش بینی مراجع جهانی که ٥ تا ٦ درصد بوده، آماده شده‌ایم، هفته آینده به تفصیل برنامه های اقتصادی دولت اطلاع رسانی می‌شود.

وی در پاسخ به پرسش درباره وضعیت لایحه بودجه سال ١٣٩٥ در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: نظر دولت این بود که مجلس بعد از حضور نمایندگان در حوزه های انتخابیه براساس ماده ١٨٦ آیین نامه داخلی امکان بررسی لایحه بودجه را دارد و باید طوری برنامه ریزی کند که بودجه سال آینده در پایان امسال به تصویب برسد.

سخنگوی دولت گفت: بودجه غیر از این که پیش بینی درآمدها و هزینه هاست، نوعی علامت به بخش خصوصی و غیر دولتی است که قرار است با دولت مشارکت داشته باشند، بنابراین به مصلحت نیست بودجه چند ماه در سال آینده تعطیل باشد.

نوبخت افزود: اگر از سال آینده لایحه بودجه تصویب نشود افزایش حقوق بازنشستگان از آغاز سال ٩٥ عملیاتی نخواهد شد، امیدواریم بدون ارائه لایحه چند دوازدهم بودجه را به موقع به اتمام برسانیم، حتی اگر تا هفته سوم فروردین طول بکشد دولت می‌تواند در هفته چهارم پرداختها را اجرایی کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی با بیان این که محدودیت سوئیفت بانکی برطرف شده است، تصریح کرد: رئیس کل بانک مرکزی چند روز گذشته گزارشی ارائه کرد که نشان می‌داد فعالیتها در حوزه سوئیفت در حال انجام است و اگر مشکلی نیز وجود داشته باشد به مرور برطرف خواهد شد.

وی در ادامه درباره جزئیات و نحوه چگونگی اجرای برجام ٢ از سوی رئیس جمهوری نیز گفت: بزودی جزییات و نحوه اجرای برجام ٢ در کشور ارائه خواهد شد، باید به جای تخریب و تهمت با یکدیگر گفتگو کنیم، اگر اختلاف سلیقه‌ای در برخی موارد وجود دارد راه آن تخریب یکدیگر در رسانه ها نیست، با گفتگو و مذاکره اختلافها برطرف خواهد شد.

- - , .

نیوز پام...
ما را در سایت نیوز پام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newspam بازدید : 155 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 11:17

پل ارتباطی با اویل نیوز برای تبلیغات و ارسال خبر: صفحه "تماس با ما" و یا [email protected] :شماره تماس جهت ارتباط: 09308210048      

چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - 2016 February 17

- - , .

نیوز پام...
ما را در سایت نیوز پام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newspam بازدید : 165 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 11:17

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به قرارداد صادرات نفت ایران به توتال گفت:قرارداد فروش نفت بین شرکت ملی نفت ایران و توتال فرانسه پس از یک سال تا زمانی که طرفین آن را لغو نکنند به طور مستمر تمدید می‌شود.
به گزارش صنعت ما به نقل از شرکت ملی نفت رکن‌الدین جوادی در تشریح مهم ترین برنامه های افزایش تولید و صادرات نفت خام ایران، گفت: با صادرات اولین محموله نفت خام ایران به اروپا پس از پنج سال، فصل جدیدی در صنعت نفت ایران آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به آغاز صادرات و از سرگیری معاملات نفتی ایران با شرکت توتال فرانسه، لوک اویل روسیه و یک پالایشگاه اسپانیایی، تصریح کرد: تاکنون با توتال فرانسه برای صادرات روزانه 160 تا 180 هزار بشکه نفت خام به توافق رسیده‌ایم.

معاون وزیر نفت در خصوص قرارداد فروش نفت ایران به توتال فرانسه، بیان کرد: قرارداد فروش نفت به توتال به صورت evergreen امضا شده است، تاکید کرد: به عبارت دیگر قرارداد فروش نفت بین شرکت ملی نفت ایران و توتال فرانسه پس از یک سال تا زمانی که طرفین آن را لغو نکنند به طور مستمر تمدید می‌شود.

وی توضیح داد: تاکنون افزایش 400 هزار بشکه در روز تولید نفت خام در مرحله اول پساتحریم محقق شده و به زودی ظرفیت تولید روزانه نفت خام ایران حدود 200 هزار بشکه دیگر افزایش می‌یابد.

- - , .

نیوز پام...
ما را در سایت نیوز پام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newspam بازدید : 221 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 1:55